В този раздел ще откриете полезна информация относно често употребявани застрахователни термини и изрази. Ако в следващите редове не намерите отговор на Вашите въпроси, моля не се колебайте да позвънете на телефонната ни централа: +359 2 995 18 43 или да изпратите запитване на имейл адрес: service.bg@allianz-assistance.at
Property Irregularity Report. Формуляр, който се издава от авиокомпанията и съдържа точни данни за възникнали щети или липсващ багаж. Използва се напр. при издирване на багаж (baggage tracing).
Указания, направени от държавни административни чиновници. Напр.: Влизането в страна, която е крайна дестинация, е отказано и пътуващите трябва да се върнат обратно.
Към багажа се причисляват всички предмети, които застрахованият носи за лични нужди по време на пътуването.
Насилие срещу хора или обекти, свързано с образуване на тълпи, бунтове и масови безредици.
Един болничен престой в чужбина, например в САЩ, може да е свързан с огромни разходи, които се поемат само до малка степен от здравната Ви осигуровка.
Варшавската конвенция (1929) регламентира отговорностите на авиокомпаниите към пътуващите лица.
Непредсказуемо събитие, причинено от външен фактор, което не може да бъде предотвратено, дори при максимална предпазливост от страна на застрахования. Напр.: пожар, щети от буря, земетресение и т.н.
Годишна застраховка се сключва за срок от 1 година, като няма възможност за автоматично подновяване.
Застраховката покрива пътувания с максимална продължителност до 42 дни или до 62 дни, като няма ограничение на броя пътувания през годината.
При прекратяване на полицата преди изтичането на застрахователния договор се удържат административни такси, но при условие че няма заведени застрахователни претенции.
Кражба с или без упражняване на насилие
Застрахователната премия не се облага с ДДС.
Договор, регламентиращ пътуването, се сключва между пътуващия и туристическото бюро/туроператора, във връзка с покупката на пътуването и включва съществени характеристики на пътуването, както и общите условия на организатора.
Ако едно пътуване не може да бъде проведено до край по здравословни причини, то допълнителните разходи за връщане у дома са застраховани. Ако застрахованото лице почине по време на пътуванeто, Алианц Травел поема разходите за транспорта на починалия или разходите за погребение на мястото на смъртта, както и допълнителните разходи за завръщане на останалите застраховани.
Ако се наложи едно пътуване да бъде внезапно прекъснато, то при завръщнето възникват допълнителни разходи. Например: такса за презаверяване на самолетния билет.
Ако по време на пътуване превозващото дружество загуби Вашия багаж и въпреки издирвателните усилия той не може да бъде намерен, става въпрос за загуба. В такъв случай се обърнете незабавно към превозващото дружество и изискайте писмен документ (PIR). Авиокомпаниите са задължени да възстановят такива щети според Монреалската конвенция.
Задължения на застрахования в случай на инцидент. Подробна информация ще намерите в общите застрахователни условия.
Когато багажът, транспортиран от превозвача, пристигне в по-късен час от пътуващия, става въпрос за закъсняла доставка на багаж. В такъв случай се обърнете незабавно към превозвача и изискайте писмен документ (PIR). Авиокомпаниите са отговорни да поемат разходите за такива щети, съгласно Монреалската/ Варшавската конвенция. Напр.: възстановяване на разходите за необходими набавки от място.
Отбелязаното в полицата лице, в случай че към момента на сключване на застраховката, лицето е с постоянен адрес в България.
Застрахователният данък е калкулиран в премията.
Българският застрахователен кодекс стои в основата на всички договори в областта на частното застраховане.
Максималната сума, която може да бъде изплатена в случай на застрахователно събитие.
Застрахователното покритие Ви предпазва от неочаквани финансови разходи по време на пътуване, в следствие на болест или злополука. Пример за застрахователно покритие от съществено значение е спешният медицински транспорт, тъй като той обикновено е свързан с много високи разходи.
След възникване на щета тя трябва да бъде съобщена във възможно най-кратък срок на Алианц Травел. В случай на неповдигнати или закъснели претенции, Алианц Травел не поема отговорност за извършване на услуги. Подробна информация за заявяване на щети и необходимите за това документи ще намерите в раздел Регистриране на щети.
Извършващ услугата е застрахователната компания, която отговаря за съответната услуга. Например: Алианц Травел извършва услугата да поеме разходите при застраховка сторниране на пътуването, туристическата агенция е отговорна за резервацията и организацията на пътуването и т.н.
Продължителна, пълна или частична загуба на трудоспособност. Степента на инвалидност и свързаното с нея обещетение са описани в Общите условия на застраховане.
Непредсказуемо събитие, което се случва по време на пътуване и има неприятни последствия върху застрахованото лице.
Кражба на лични вещи без насилие. Например: джебчийство, грабеж и др.
При покупката на всеки самолетен билет бива начислявана такса "Сигурност". Чрез нея се финансират нарастващите разходи за поддържане на сигурността по летищата.
Летищните такси се заплащат във връзка с използването на инфраструктурата на летището, независимо от авиокомпанията, с която летите.
Ако във връзка със застрахователното събитие са необходими допълнителни разяснения, относно медицинската диагностика, наш доверен лекар, с позволение на застрахования, има право да поиска да набави копия или преписи от болничните експеритизи от лекаря, извършил услугите. В такъв случай се обсъждат само въпроси свързани със съответното застрахователно събитие.
Международната Монреалска конвенция от 28. май 1999 регламентира задълженията на авиолиниите към пътуващите. Списък на държавите, които са подписали и ратифицирали конвенцията, ще намерите на сайт: www.icao.int. За останалите държави важат договореностите от Варшавската конвенция.
Под намеса на власти се имат предвид разпоредби на власти, например отказ за влизане в дадена държава, заради проблеми с паспорт.
Част от предварително заплатени услуги, към които, при прекъсване на пътуването, не могат да бъдат предявени претенции.
Погледнете "Допълнителни разходи за непредвидено завръщане".
Географска област, в която е валидна застраховката.
Всички транспортни средства, който се движат по график и са достъпни за ползване с покупка на билет, са обществени транспортни средства.
Общите застрахователни условия се базират на Българското застрахователно право и регулират договорните отношения между застрахователя и застрахования. Те съдържат застрахованите рискове и услуги, както и правата и задълженията на двете страни по договора.
Задължение на застрахованият е да се стреми да ограничава щетите до минимум и чрез действията си да предотвратява излишни разходи.
Писмено заявяване на щети при застрахователната компания.
Полицата е документ, който се издава на застрахования и съдържа най-важните данни, относно сключения застрахователен договор.
Оплаквания, които са били налице още преди сключване на застраховката.
Ако едно пътуване не може да бъде проведено до край по здравословни причини, тогава става въпрос за прекъсване на пътуването. В такъв случай влизат в сила условията на застраховка при отмяна на пътуването.
Застрахователната премия е сумата, която застрахованият заплаща на застрахователната компания при сключване на застраховката.
Периодът, в който е валидна застраховката.
Към багажа се причисляват всички предмети, които застрахованият носи за лични нужди по време на пътуването.
Ако едно пътуване се отмени, то туроператорът прехвърля възникналите разходи и неустойки към клиента. Стойността на начислените неустойки по отмяна на пътуване варират в зависимост от датата, на която е отказано пътуването. Подробна информация ще намерите в общите условия на съответния туроператор.
Репатриране е спешно транспортиране (под съпровождащо медицинско наблюдение) на застрахован до болница в страната, в която клиентът е регистриран по местожителство.
Включва максимално 2-ма възрастни и 5 лица до 21 години, пътуващи с тях, независимо от степента на роднинска връзка между тях и местожителството им.
Лицето, което е сключило застраховката.
Срокът за сключване означава времето между покупката на пътуването и сключване на застраховката към него, от което зависи моментът на започване на пълната застрахователна защита, а също така отбелязва и времето между сключване на застраховката и започване на пътуването.
При застраховка с отмяна на пътуване, пълното покритие важи, когато застраховката е сключена по едно и също време с покупката на пътуването, независимо от оставащото време до отпътуване. Ако застраховката е сключена след покупката на пътуването, тогава са застраховани само събитя, който се случват след 10-я ден от слючването на застраховката (изключения: злополука, смърт и природно бедствие у дома).
Защитата при отмяна не е налице, когато застраховката е направена след покупката на пътуването и времето до отпътуването е по-малко от 30 дни.
Застраховка без защита при отмяна може да се сключи до 1 ден преди отпътуването.
При застраховка с отмяна на пътуване, пълното покритие важи, когато застраховката е сключена по едно и също време с покупката на пътуването, независимо от оставащото време до отпътуване. Ако застраховката е сключена след покупката на пътуването, тогава са застраховани само събитя, който се случват след 10-я ден от слючването на застраховката (изключения: злополука, смърт и природно бедствие у дома).
Защитата при отмяна не е налице, когато застраховката е направена след покупката на пътуването и времето до отпътуването е по-малко от 30 дни.
Застраховка без защита при отмяна може да се сключи до 1 ден преди отпътуването.
Ако застрахованият промени или сторнира вече резервирано пътуване, туристическото бюро може да изиска от него такса за обработка, като например: сторниране на пътуването, смяна на името на пасажер и т.н.
С всяка изминала година вещите губят част от материалната си стойност. Стойността на дадена вещ в момента се нарича текуща стойност. Застраховката за пътен багаж покрива текущата стойност на вещите, претърпели щета. За ориентир се взима стойността на въпросната вещ като нова, след което се приспада амортизацията за време и използване.
Телефонната централа на АВП П&С С. А. (тел. + 359 2 950 38 50) е на разположение 24 часа 365 дни в годината за пътуващи, сключили застраховка при АВП П&С С. А. За влизане на услугите в сила, застрахованият трябва незабавно да се свърже с телефонната централа.
Под тероризъм се има предвид всяко действие на насилие или заплахи от насилие за постигане на политически, религиозни, етнически или други подобни цели. Терористични действия или заплахи целят всяване на страх сред (части от) населението или въздействие върху правителството или държавното управление. Страхът от терористични атаки не е застрахован и не се счита за основателна причина за прекъсване на пътуване.
Транспортните средства служат за превоз на хора или транспортиране на стоки.
Като услуга се определя договореното задължение на застрахователното дружество към застрахования, в случай че настъпи застрахователно събитие. Например: заплащане на договорена застрахователна сума.
Специфични дълготраещи и нелечими заболявания. Например: Бъбречна недостатъчност, диабет и т.н
Цената на едно пътуване включва всички заплатени пакети и услуги в него, например: полет и нощувка в хотел и др.
Пренасянето на ценни вещи изисква повишено внимание. Точна дефиниция ще намерите в общите застрахователни условия.
Шофьорът е лицето, което седи зад волана и управлява превозното средство.
Ако по време на транспорт с обществени транспортни компании (авиолинии, влакове и др.), бъдат нанесени щети на багажа (счупване на цип или колело на куфар и т.н.), то съответната транспортна компания трябва веднага да бъде уведомена и от нея задължително да бъде изискан писмен доклад (PIR). Авиокомпаниите носят отговорност за щети на багажа, по силата на Монреалската конвенция.
Щети от природни бедствия възникват в следстие на наводнения, бури (вятър със скорост най-малко 75 км/ч), градушки, лавини, свличания (на скали или камъни), сняг или движение на земни маси.